söndag, maj 09, 2010

Hej alla söta läsare...
Nu börjar jag bli mig själv igen..det kändes ett tag
som om en ångvält hade kört över mig...
Jag var så trött efter flytten så det liknade ingenting
Det är mycket kvar att göra,men de flesta av kartongerna
är i alla fall i rätt rum.Barnens rum ska vi vänta med
att packa upp,för där ska vi tapetseras om
Deras rum ser just nu ut som en cirkus på vägarna
Så konstigt målat med regnbågens alla färger
Det är som om barn har målat
Besiktingsmannen hade besiktigat fel lght
kröp det fram då jag fick mina papper och såg
att ingen aktuell omtapersering var på gång
Men nu har barnen valt själva vilka tapeter de vill ha
Grabben tog ljusgråa och dottern ljusa lite mönstrade
Hoppas de kommer i morgon så vi kan börja
tapetesera deras rum

I dag cyklade jag och dottern ner till stan för lite avkoppling
Åt en varsin sallad,gick runt lite och kollade i affärer.Vi var
inne på Hemtex och där hittade vi nya sängläder
och matchande kuddar som dottern ska ha i sitt nya rum...
Sen gick vi på ett cafè som ni ser på bildern unnade jag mig
smaskig choklad kaka.Vi höll oss kvar på stan för att få se
ett världsrekordförsök utföras.En kille som skulle springa
längst Skrapans fasad så snabbt det bara gick.
Det drog ut lite på tiden,så det blev lite lång väntan
innan allt var klart och försöket kunde genomföras...
Sen var allt över på 35 sekunder..

Ser ni äventyraren Tony Berglund där uppe?
34.76 sek avklarades de 100 metrarna och det är
nytt världsrekord.Bravo!!
Som ni säkert läst i tidningar och hört på tv
har det skett ett mord här i Västerås på
en 16-årig flicka,så fruktansvärt så man
saknar ord.Bara några meter från detta världsrekord
fanns en minnesplats för henne,där
låg rosor och brev och stod tända ljus.
En tjej som hade hela livet framför sig och som
nu inte finns här hos oss längre...
Någon hade skrivit på ett av breven så fint...
"Du är hos änglarna nu"
Dessutom bor vi precis i närheten
av platsen där detta mord skedde,bara några min härifrån...
Vi var förbi där härom kvällen för att
hedra och visa vår empati...
Det finns så mycket ondska och sjuka människor
Hedersmord pratas det om,ingen har rätt
att ta en annans människas liv
vad orsaken än må vara......
........Sköt om er nu...

1 kommentar:

Sunnanvind sa...

Härligt att du är tillbaka ur det värsta flyttkaoset, och det låter som att du verkligen haft en mysig dag på stan!
Läste om det där mordet i tidningen, verkligen fruktansvärt.

Ha det bra och hoppas du får vara "kristihimmelfärds-ledig"

Kram Carina

Related Posts with Thumbnails