onsdag, maj 05, 2010

Hej allesammans! Nu är det gjort!!
Flytten alltså...Nu sitter jag i min nya
lägenhet och skriver detta....
Här råder...katastrof situation...
Lådor överallt...
säckar med kläder överallt...
Jag har ont i hela kroppen av
allt bärande.huvudvärk...
Dessutom känner jag mig förvirrad..
vet inte vart jag ska börja..
En sak är säker att jag ska
rensa ur mina lådor...
Allt det här småtjafset som man har
det får inte rum här...
Min kökssoffa är jätte fin här
men den är för stor....
Om jag ställer ett bord framför
kommer man inte förbi....
Efter att jag målat den ska den säljas....
Ingen telefon som fungerar än heller.....
Telia hade glömt att skicka
alla nödvändiga grejer...
så igår fick jag cykla förbi en bekant
och ringa de viktigaste samtalen...
Tex postgången har ju förståss
inte börjat att fungera än....
Fast jag lagt papprerna på lådan i god tid....
I går blev jag tvungen att faxa
iväg min beställning med min
underskrift och bekräfta beställningen igen.....
Just mina papper hade ju förståss inte
kommit fram....
Ja man kan bli galen för mindre...
Sonen som nästan aldrig är sjuk
blev förståss det på självaste flyttdagen...
Så han försökte så gott han kunde...
Förstärkning i form av stora sonen
23 åringen
kom först lite senare under dagen
Men han hade varit och tränat precis innan
så han var "helt slut"
Lite dumt kan man tycka då han
skulle bära tunga saker
och det borde räckt som träning ...
Så han orkade ett lass,sen blev han svimfärdig...
Så min pojkvän en 11-årig dotter och
en sjuk 14-åring
vi fick ta av våra sista krafter...
Vi hade dessutom ett helt förråd
kvar att tömma från tidigare adress
Nu först förstår jag
var mycket grejer jag hade i förråden...
Här finns bara ett förråd och en del saker
står nu utanför...får inte rum...

Det här är utsikten från mitt köksfönster...
Mycket finare än E-18 på förra...haha...
Vilken känsla det var då
dottern kunde vakna 7.45 istället för 6.45
och promenera till skolan...
I går då hon kom hem tog
hon med sig Diddy och behövde bara 
 gå över gatan till sin bästis
som stod och väntade med sin hund...
då kändes det som belöningen kom
att se dom två tillsammans mötas
där ute på ängen med sina hundar
då blev jag tårögd...
sen när sonen blir frisk igen
och kan börja gå över till sina vänner
då kommer all träningsvärk och
huvudvärk vara mödan värd...

Nu måste jag fortsätta med uppackningen...
Hoppas ni alla mår bra.....
                             Kram så länge

3 kommentarer:

Ofelias Hus sa...

Idag så fick jag det fina halsbandet med posten...åh....så fint det är!
Tusen tack!
Ofelia frågade på en gång om hon kunde få det...men det är baaara mitt!!

Haha!!

Vilket jobb med att flytta...men det verkar som att ni har bytt upp er...utsikten från fönstret var så vilsam....

Kram och lycka till med fortsättningen av flytten!

Anette

Evas Bloppis sa...

Tjolahopp där !!
Skönt att flytten är avklarad .trots allt runtomkring .Verkar vara ett mysigt ställe med gröna ytor att vara på .Hoppas ni kommer att trivas

Kram Ewa

Sunnanvind sa...

Hoppas du kommer iordning snart, man gör ju det efter ett tag även om aldrig tror det från början...

Det är ju verkligen sjukt mycket att göra, men det är västa är ju över för dig nu, du är ju ändå på plats!
Skönt för barnen att få så nära till allt, måste spara dig mycket tid också...

Vi fyller år nära varandra då, jag fyller 29:e maj.

Ha det bra! /Carina

Related Posts with Thumbnails