onsdag, mars 09, 2011




Vårkänslor i massor

Nu är Våren på gång,det känns i hela kroppen
Snön smälter sakta men säkert...
Hade hoppats att jag skulle bli piggare
av lite sol och ljuset ute..
Men ska boka tid hos dr än en gång
Den här gången får de lov att lyssna på mig
Det känns inte kul att vilja så mycket men orka så lite
Kroppen säger ifrån,den värker,känns så tung




Jag har varit hos dr så många gånger för samma sak
Det har tagits prover,det har undersökts osv
Hade Borrelia för 2 år sen och då kunde mina
symtom vara därav...men tills igår då jag
tittade på "Sofies Änglar" som handlade om
en man som hade liknande symtom som jag
Dvs trötthet,muskelvärk,ingen ork osv
Jag kände direkt,det där är ju jag..
Jag satt som fastklistrad framför tv och lyssnade
Eftersom denna sjukdom oftast inte syns på prover
kallades en expert in..Han kom fram till att det var
myalgi dvs kronisk trötthet
Kan utlösas av stress och det kan jag nästan tro
att det gäller mig,all denna stress man har som
ensamstående,självförsörjande osv
Och naturligtvis av andra orsaker också annars
skulle ju halva Sverige ha denna sjukdom
så många tappra tjejer/mammor som kämpar
Jag har dessutom psoriasis,en kombination
av allt kanske...vad vet jag...
Min dr har sagt att hon misstänker att jag har fibromyalgi
nu har jag läst om dessa diagnoser och tycker myalgi
passar bättre in på mig med dessa symtom




Det stod bla att man kan bli så utmattad att det
kan ta flera dagar att återhämta sig...
Och just en sån period är jag inne i just nu
Är helt orkeslös och allt bara snurrar,har muskelvärk
Vissa dagar kan jag ju vara hur pigg som helst
Jag målar,städar,fixar,sen kommer smällen...
Finns inget botemedel sas det igår på tv
men jag vill ha en diagnos i alla fall
Då kanske man kan få råd om vad man kan göra
för att mildra smärtan,vad vet jag...

Nog om mina krämpor..
Hoppas att ni alla är friska och krya
Sköt om er






Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails