onsdag, december 15, 2010


 Ernst Kirchsteiger
Håller ni me då jag säger att honom skulle man
vilja ha hemma i en byrålåda...
och ta fram då man behövde få
lite inspiration
Jag har köpt Ernst Julbok
Vilken underbar bok!
Fylld med ideér och fina bilder
Jag blev så sugen på att prova att
göra ljuslyktor...så jag tog vad jag
hade hemma.Ernst föreslår att man ska
använda hinkar och fylla dem med vatten
men jag hade ingen hink,skurhink har jag
men det kändes som om det skulle bli fel form då på lyktan...
Jag tog två plastskålar och vatten,ställde ut på
ballkongen och där fick de stå i minusgrader
över natten.Sen vände jag upp och ner på dem
I mitten är isen inte så tjock,så där ska man slå hål
sen hälla ut det vatten som inte fryst
Voila...nu sätter du ner ett värmeljus
och det är såååååååå vackert
Pröva det är jätte skoj

Ha en fin dag alla sötisar

                                                           

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails