lördag, augusti 21, 2010


Upp som en tupp och ner som en pannkaka

                    *Hej alla fina*
Här hemma gick alarmet igång redan kl 03.30
Inte var jag direkt utvilad då,hade legat och sneglat
på mobilen till och från.För vet man med sig att
man ska upp så tidigt är det lite svårt att sova...
Efter 2 timmars bilfärd kom vi då fram
06.30 och packade ut våra grejer från bilen.
Sen började jag att gå runt och fynda...
Så här tomt är det innan alla bilar kommer...

Och så här ser det ut då det börjar att fyllas på med folk
Ser ni vårt vita tält där längst borta? Ni ser taket på det i alla fall......
Först måste tältet dras ut och fällas upp...'
Sen ska alla grejer ut från bilen...
Man försöker att få till det snyggt på bordet så det ser
inbjudande ut....Då kan det se ut ungefär så här
Min pojkvän och jag försöker alltid att få
ett hörn av loppisplatsen på så vis
behöver vi bara betala för en plats
men kan båda bredvid varandra i vinkel...
och tältet räcker till för oss båda....
Den här ,lådan har jag faktiskt inte fyndat på loppis
utan i en blomsteraffär i min stad,
de ska bygga om och sålde ut en massa grejer....
jag köpte de 5 som de hade kvar...
synd bara att jag missade då de sålde ut äppellådorna...
de gick åt direkt berättade floristen...
Lådorna har nät i bottnen och stämplar
på båda kortsidor....Coola...eller hur.....
Här är några av minna fynd idag...
Pallen är av större modell och ska målas och textas.
De små tunnorna hittade pojkvännen åt mig....25 kr st...
Den här lampan fixade jag till...de hör egentligen inte ihop
Lampfoten blänkte till i solen då jag gick förbi en dam
och hennes loppisbord¨Lyfte bort skräpet runt om...
Och där under stod då denna lampfot...
Jätte gammal enligt damen...gjord av tenn är den också...
Jag hade på morgonen köpt två st skärmar a´10 kr st
och satt då helt sonika på en av dom på denna fot...
voila...hur söt som helst....
Nej ni....nu har jag John Blund på besök här.....

Avslutar med ett vackert citat

Livet är inte dagarna som passerat
Utan de dagar man minns......

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Wow - där hade jag ju velat vara - måste säga att sonen verkligen har sinne för fynd - vilka tunnor - helt underbara!!!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Hm - tror jag gjorde en kommentar - men utifall att.

Han kan fynda din son :-)

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Maud det är pojkvännen som jag åker med till loppis :)
Men snart kanske jag kanlära sonen
också.....hehe.....kram på dig

Sunnanvind sa...

Hej!

Ville bara säga att halsbandet kommit fram och att det var jättefint, det fina kortet du skickade med också. Tack än en gång!

Kram carina

Ljusa Rum sa...

Åh vad mycket fint!! och vad fattig jag blivit om jag hittat till ditt bord. Kram/Veronica

Related Posts with Thumbnails