torsdag, mars 25, 2010

Påsken  närmar sig...
Då brukar det inte vara långt till Våren....
Minns en Påsk då jag var barn och småsyrrorna klädde ut sig till påskkäringar..
då sprang jag barfota bredvid dom,så varmt var det.
Jag älskade att springa barfota,fötterna vande sig och det gjorde inge ont alls...
Nu om somrarna då man ska bada aj vad ont det gör när man går ner i vattnet...
Var man tåligare när man var yngre...
Jag tror det... Jag är uppväxt i Stockholm och våra grannar var 2 killar som vi lekte med
Hur lätt det där egentligen...nåväl..de var våra kamrater.. 
Vi hittade alltid på så mycket roliga och spännande saker med dom.
Ofta lekte jag och min syster bara med en av dom i taget.
Jocke bodde i ett kråkslott alldeles bredvid vårt hus.
Men snart skulle det rivas...
Kråkslottet stod tomt ett tag och Jocke och hans mamma flyttade in i en lgh över gatan..
Nu ägnade vi våra dagar åt att smyga oss in i huset.
Folk verkade ha lämnat huset i all hast,det fanns grejer både högt och lågt...
Nu var inte jag och syrran så stora så vi förstod värdet av sakerna.
Men nu efteråt förstår jag att det var loppis saker och säkert antika..
En skrubb gick jag in i och såg inte en spets som var under allt bråte...
Jag fick spetsen(vass som en spets på en bläckpenna) rakt in i armen 5 cm från pulsådern...
Efter det hände vågade jag inte gå tillbaka dit något mer....
En dag kom det maskiner som rev hela kråkslottet..
En massa folk kom och tittade tom tidningen var där och fotograferade..

                                                                              

2 kommentarer:

Evas Bloppis sa...

Tjaba spännande det där kråkslottet .minns själv ett gammalt hus vi besökte då vi var barn .Hur går det med allt och med flytten ? Har inte haft tid att skriva pga jobbet och allt annat runt omkring .men det komer snart ska du se .

ha de gott

Gårdsromantik sa...

Så vackert - vad synd att de rev det...

Kram Maud

Related Posts with Thumbnails