fredag, oktober 09, 2009

Vart ska jag börja...hm....Jo jag vaknade av mig själv kvart över sju,vilket är försent att gå upp då man har 2 ungar som inte bor på samma område som sin skola (vi hittade inte sonens mobil i går kväll,då jag skulle ställa alarmet på den) min mobil fattar jag inte hur man bär sig åt med.Dottern ställde sitt alarm men något blev ju uppenbarligen fel då den inte ringde i morse.Jag hade inte mage att tvinga de att byta skola då vi flyttade hit,så nu är det till att gå upp tidigt för att hinna till skolan  i tid.....

Skakade liv i dottern,hon sömndrucken och undrades om det verkligen redan var morgon....Då jag gick in till sonen och såg honom gömd under täcket förstod jag på en gång att jag inte skulle hinna få upp honom innan bussen skulle gå.Smög därefter in till  pojkvännen och försökte snällt och be om skjuts till dottern.Nu är det så att vi har en 2 sätes bil,då det är en lättare lastbi ,så nu det gällde att prioritera rätt unge som skulle få skjuts.Dottern kan vara snabb då det gäller,på en kvart hann hon med alla sina morgonbestyr och halv åtta var hon på väg mot bussen....

Min dotter fyller 11 år på måndag och jag har en överraskning i källaren till henne i form av ett skrivbord som jag i skrivande stund målar på,måste hinna bli klar med det innan hon kommer hem.Dessvärre blir jag tvungen att gömma det på ballkongen,då pojkvännen redan protesterat mot en nedbärning till källaren under em innan dottern kommer hem (han var inte glad då han bar upp det i morse kan jag meddela)....Skrivbordet är gammalt och de flesta kan väl föreställa sig att det betyder mycket tungt......

Så nu mellan penseldragen sitter jag här och gör ett inlägg till er.Varför tar det sådan tid innan färgen torkar,ng som vet? Kör nu med korsdrag och fläkten på högsta varv....måste bli klart innan halv tre,stress,stress,stress........................
Och inte nog med det så vill Diddi vara med och måla,stryker längst benen på skrivbordet,tur att hon har vita ben så det inte syns så väl,då hon får färg på sig.Nu bjuder jag på lite bilder från kaoset här hemma.....

Det bästa man har sätter man väl på bordet,eller i detta fall lägger.....Diddi 6 mån hälsar till er alla......
Till badrummet har jag köpt en fin hylla från Ikea med korgar,ni får ursäkta den sneda vinkeln,då jag stod inklämt mellan toalett och badkar då jag tog bilden.Vårt badrum är av mindre modell.Ser ni innefodralet i korgarna,de köptes på loppis för en tia st.....
Här dotterns skrivbord gräsgrönt(förskräcklig färg)Jag köpte detta på auktion för 380 kr...
2 timmar senare ser skrivbordet ut så här....Sen ska jag fixa lite med en fin stol, liten lampa,fina papper,pennor osv...får visa en bild på det senare...nu ska jag cykla ner på stan och äta och inhandla presenter.
Det var allt från nu....kram

1 kommentar:

Anonym sa...

hallojs äntligen fredag så skönt,,,,,ikväll blir det dejt med tjejerna på jobbet vi ska ut o äta,,,blir trevligt blir ju inte så sent eftersom vi åker i morgon,,,,fett skönt ska det bli,,,fint skrivbordet blir vilken skillnad när man målar,,,ja ska hämta elvira nu från fritids,,,hörs via tele sen då,,,ha en mysig kväll////ciao linda

Related Posts with Thumbnails