tisdag, maj 29, 2012

Vart tog sommaren vägen ♥

Hej sötisar !

Vad kallt väder vi fick helt plötsligt
Från 25 grader till 15,det är skillnad det
Jag behövde nästan en mössa och vantar
på mig då jag cyklade iväg i morse..
Vad händer annars...nja inte så mycket...
Jag fortsätter att övningsköra och det går frammåt
Det är inte det lättaste,det ska gudarna veta
Men jag kör i alla fall och får direktiv...
"Dax att växla upp,för att bara typ 10 sekunder senare
få direktiv om att växla ner..lite onödigt tycker jag...
Men det blir ju motorstopp annars ju..
Man kan ju bli tokig för mindre...
Sen alla regler da !! Och hur ska man hinna med dom
då man har fullt upp med att hålla koll
på varvmetaren,hastigheten osv...
Ja det är inte lätt då det är svårt...

En bil med automatlåda det står högst
på önskelistan....Man blir ju helt
hjärntvättad efter ett pass på körskolan
Och alla pedaler da,samtidigt som armarna
ska hinna med att styra,växla och ögonen ska hålla koll
hm.....Sen är man ju inte 20 längre
så inlärningsförmågan är ju inte på topp
om man säger så.Sen har jag blivit
räddare med åren också för allt...
Man är ju inte lika våghalsig som man var 20
och trodde att man var odödlig...Nu är det ecco körning s
om gäller och målet är att inte stanna bilen
mer än nödvändigt,det gäller att planera
sin körning in i det längsta...Ja vi får se
hur lång tid det tar för mig att få in allt i detta sega huvud..

Ha det bäst/angela

3 kommentarer:

fia sa...

Så fint du har giort och Stolen där på första bilden är ju så vacker.
Så kul att hitta nya bloggar.

Hemma hos Razzel sa...

Oj så duktig du är som tar körkort nu! Jag övningskör med mina två tonåringar och inser att jag aldrig skulle klara teorin idag ; )
Skööönt att jag gjorde bort det redan när jag fyllde 18 för läääääänge sedan ! ; ))

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Fia,tack för din söta kmmentar...

Razzel,jaaaaa det är svårt,verkligen! Du har så rätt i att det har hänt otroligt mkt sen man var 18 år,det är jätte höga krav,nya regler och denna ecco körning...Tror inte alla hajar vad otroligt mycket det krävs för att få ett körkort.Hälsa dina killar att jag vet precis hur det är,önska de lycka till/kram

Related Posts with Thumbnails