söndag, januari 08, 2012

Min Årskrönika 2011 ♥

Hej där alla läsare ! Då var det nya året här ;)
Nya förhoppningar och nya löften Nya drömmar och nya mål...
Först vill jag tacka er alla som läst min blogg under
året som gått ! Och ett extra stort tack till er alla som
har kommenterat,man behöver inte skriva så mycket
men bara ett liten hälsning gör mig jätte glad ♥

Januari 2011
Året började med att min dotter blev jätte sjuk
hon låg hemma med feber och svimmade
av till och ifrån.Till slut då hon inte blev bättre
begav vi oss till Vårdcentralen i illfart med taxi...
Där togs det prover och medans tiden
vi väntade på provsvar så smet vi in på ett rum där min
dotter fick lägga sig ner på en brist,hon var svimfärdig....
Så dr var ute och letade efter oss i korridoren och
min mobil ringde med dr i andra änden "Vart tog ni vägen...
Min dotter hade ett virus som tagit sig ner till magen från halsen
vilket var mycket allvarligt...Hon fick pencilin och bara efter
första dagen då hon började ta sin
medicin vände det och hon blev bättre...
Jag målade väldigt mycket minns jag
då jag tänker tillbaka,jag var som en idéspruta...


Februari
Det var ju väldigt kallt länge och väl förra året
Man längtade som bara den efter Våren...
Målade på som en tok och samlade grejer
för den stora loppisen i Mars

Mars

Alla som följer min blogg vet ju hur loppis tokig jag är
Så då jag fick nys om denna stora mega loppis
ville jag ju inte missa den för allt i världen..
Över 6000 besökare kom och det var att göra i ett...
Det var jätte kul,fyndade även en massa grejer

April
April kom med underbart väder...
Våren kom tidigt och det var underbart härligt
Vår underbara lilla Papillon flicka fyllde 2 År den 4 April
Jag låg i som en tok för att spara pengar
Jag hade bestämt mig för att detta år
skulle jag bege mig utomlands,jag var så beslutsam
om detta och gjorde allt som stod i min makt för
att vi skulle komma iväg.Jag hade inte varit
utomlands på 10 år och vi behövde verkligen få
komma iväg,vi hade haft en kämpig period bakom oss...
Jag har gått med borrelia i min kropp så länge
och varit sjukskriven till och ifrån under flera år
Att ständigt ha ont i kroppen tär på en....
Dessutom har min son "Autism" diagnos
vilket innebär en sån påfrestning för mitt
välmående så jag var totalt energilös...
Fokus på att komma bort ett tag var prio nr 1

Maj
Sköna Maj är min månad känns det som...
Jag fyller år denna månad och då börjar
jag att vakna till liv igen efter vinter halvåret
Jag fixade med mina blommor och planterade
mycket vackra grupper på balkongen...
Jag var på loppisar mest hela tiden
Ute loppisarna var igång och det är alltid
lika kul då de har premiär....att stå ute en
fin dag är en mycket härlig känsla.....

Juni




Så kom då Juni och av någon anledning blev det så
att jag fixade mycket med speglar just då....
Kom på många idéer just med gamla fönster...
Det började närma sig vår resa till Kroatien
Då barnens farmor/farfar bor där nere
så var valet enkelt då vi bestämt oss för att åka dit...
Vi väntade bara på att få klartecken från veterinären
att Diddy börjat att utveckla antikroppar mot Rabies..
Hon skulle nämligen få följa med oss,hon tillhör
ju familjen den lilla skitungen..

Juli



Ja ni ser ju själva...fram kom vi till Kroatien till slut
Jag med min flygrädsla bokade tågbiljetter istället
Inget jag kan rekommendera om man inte vill känna
stress och rädsla att missa anslutningar osv
Inte något för den veke direkt...
Ibland var det bara 5 minuter mellan tågen
och det kan få vem som helst att nästan ge upp
Där kom vi med hund och ungar till en främmande
tågstation hm....det var inte där semestern började..
Den började då jag kunde slänga mig ut i
Adriatiska havet,vilken känsla det var ♥

Vi var där nere över 20 dagar och utomlands känns
det ju längre,till slut kommer dagen då man måste
åka hem,det var med sorg i hjärtat vi skildes från
nära och kära...här med farmor och farfar....

Augusti


Loppislivet fortsatte då jag kom hem...
Vi hade tur med vädret varje gång vi stod ute
Någon gång var det lite molnigt och risk för regn
Men då var det i alla fall dax att åka hem

September

Mina blommor trivdes och frodades på balkongen
De var så vackra och de tycktes aldrig tröttna
på att knoppas och glädja mig

Oktober

Jag fattar ett beslut om att gå ner i vikt...
Jag tänker sluta med socker och sänt där gott
Jag kan säga nu 3 månader efter att jag
har gått ner hela 10 kg
Jag känner mig stolt och glad över det
Min dotter fyllde 13 År

November
Mörkret kommer men Vintern är det sådär me..
Mig spelar det ingen roll för,gillar inte Vintern anyway..
Min son fyller 16 År

December

Det lackar mot Jul och allt som hör den till..
Min stora sin fyller 25 År
I år tar vi det ganska lugnt,vi umgås bara
och har det bra...inga stora bjudningar...
Det har börjat att gro en liten känsla inom mig..
och det är att nästa år ska bli ändå bättre...
Vi ska ut och resa igen mot nya mål och upplevelser..
Denna gång ska jag ta mitt körkort och köpa bil
och åka ner till mitt älsklingsland Italien..
Jag ska vara borta så länge det bara går...

Hoppas ni alla har en dröm och förverkligar den
Man lever bara en gång...
Jag läste något väldigt fint härom dagen
och delar det nu med...

"Alla dessa dagar som kom och gick
och inte visste jag att det var livet ♥


Ses snart igen ♥


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails