torsdag, augusti 11, 2011


Vi skyndade oss på tåget och fick "smuggla" Diddy ombord
Sen fick vi hålla låg profil på tåget...först hade vi henne i buren
men det blev alldeles för varmt,detta var första gången
hon blev tvunget sitta i den
Under hela resan hade hon suttit i våra knän
inte skällt en endaste gång...nu för första gången skäller hon till
2 gånger pga att hon sitter i denna hundbur...
Precis då kommer förstås denna konduktör förbi,han som
inte ville släppa oss ombord..."Just därför vill jag inte ha hundar
här...säger han då han hör henne skälla till...
Nu blir min dotter jätte nervös och tror att vi ska bli avslängda
från tåget,,och ja...är är det djungelns lag som gäller så
det hade inte förvånat mig...

Vår fina Diddy,hon var så otroligt duktig under resan
satt snällt på våra knän...sov för det mesta...
Här har hon tagit sitt första bad i Adriatiska havet...
Fram kom vi i alla fall....efter 3 dagar på tåg....
kom vi äntligen fram till paradiset...
10 år sen vi var här sist...det mesta var sig likt
Skillnaden då och nu var att nu var det turister överallt...
Stränderna var fulla med folk,man var tvungen att "boka"
plats redan vid 07.00 på morgonen för att få den plats man ville
Detta gjorde man genom att lägga handdukar på stranden
En gång la vi redan handdukar kvällen innan,men de var
borta då vi kom ner följande morgon...
Lycka för mig är att vara tillsammans med min familj
och se dom glada och nöjda...
Att se deras lyckliga ansikten då vi kom ner till stranden
första kvällen,det var värt allt slit
för att komma dit...
Oc vilket boende vi hade,bekanta till oss vistas
inte i huset vi hyrde under flera månader om sommaren
så vi hade det perfekta boendet...
4 rum.stor uteplats,ballkong...
Vindruvsrankorna klättrade sig upp på vår ballkong
Här ute älskade Diddy att vara och ligga och
småäta på dessa blad
Ni ser väl ur glad hon va?
Hon charmade alla som kom i hennes väg
Fler bilder och upplevelser utlovas framöver
Nu ska jag ta och fixa lite här hemma
har börjat med "operation" storrensning
Allt skit dvs det jag tänkt att måla,det ska ner i källaren
Denna lght ska bli ett hem och inte vara en målarverkstad
Mycket ska fixas här hemma
Energin har jag fått från min semester och det är jag
jätte tacksam över,tänk va lite semester kan göra
för en sliten själ som mig


Kram så länge till er alla


1 kommentar:

Hemma hos Razzel sa...

Vilken fantastiskt semester ni har haft! "Hundsmugglingen" måste ha varit nervöst - men en kul historia om några år ; )

Related Posts with Thumbnails