lördag, juni 04, 2011


Dagens fynd /Stege och blomlåda


Nyss hemkommen från mitt ute loppis
Detta underbara loppis som jag längtar
till om de kalla vintrarna
Det verkar bara bli fler och fler som
kommer både som försäljare och köpare
Idag var det otroligt mycket folk som kom
Först springer man runt själv då man kommer
fram runt 06.30
Då vaktar man på bilar,vilka som är nya
och verkar ha spännande saker


Vilken värme vi hade idag...dessutom blåste det
ovanligt mycket,vårt tält höll på att lyfta
Det blev en virvel underifrån
så det säkraste blev att ta bort det
Så där stod vi rakt under en klarblå himmel
Och milda makter vilken värme
Jag är alldeles bränd


Folk börjar redan att komma vid 08.00
sen fylls det på och sen bara väller
det in människor
I morgon ska vi till ett annat uteloppis
det blir första gången till detta ställe
Vi behöver inte gå upp kl 04.00
som tur är,det räcker med kl 07.00
Nu är jag helt färdig och ska snart sova



1 kommentar:

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Vilka underbara fynd du har gjort! Min moster hade en sån blomstervagn men i vitt för längsen och jag har tänkt många gånger att jag skulle vilja ha en sån. :)) Ha en skön kväll. Kram

Related Posts with Thumbnails