söndag, januari 02, 2011

En återblick på året som gått
Välkommen till min Årskrönika 2010

                                 Januari 
Det var en mycket kall första månad 2010,en riktig vargavinter...
Min pojkvän och jag kämpade på och begav oss ut på snöiga
halkiga vägar ända upp till Falun och ett loppis där...
Vi åkte dit flera helger i rad...
Vi prövade också på att öppna ett litet "café" på ett nyöppnat
loppis i vår stad...Det var en jobbig period då fre-sön
gick åt att underhålla det.Samtidigt vi drev cafét hade vi våra
loppisbord där och allt vad det innebär med att köpa saker
och måla och förnya sitt bord Min son fick hjälpa till 
att stå där ibland,då vi åkte runt till andra loppmarknader 
och sålde saker och försökte hitta nya saker...
Tyvärr efter ng månader insåg vi att det var en omöjlig 
uppgift att mäkta med..Dessutom var det inte så lönsamt för allt slit...
   Februari
Vintern håller oss i ett järngrepp med snö och ändå mer snö...
Vi åker pulka och jag blir som ett barn på nytt...
Mars
 Min dotter och hennes bästis skrämmer slag på grannar och folk
då de målar sig och ska ut och önska Glad Påsk...
               April            
                                          
Efter många om och men beslutar vi oss för att flytta...
Jag ägnar hela april åt att städa...Jag packar och skurar...
                                                    
                                                  Maj
Jag är så lycklig för nu har utesäsongen startat för loppisarna...
Vi prövar ett nytt ställe i Säter...Där tar man det lugnt och
det kör inte igång på riktigt innan 16.00...Denna månad fyller
jag också år,hur mycket avslöjas inte *ler*
Juni

Nu har utesäsongen på allvar startat...Jag lever,andas loppis..
Varje fredagnatt vid 03.00 går vi upp och åker iväg i 2 timmar
Sen kommer vi fram till paradiset för en loppisälskare som jag...
Här hittar jag otroliga fynd varje helg.säljer mycket gör jag också...
Det är en kanon sommar och det är outhärdligt varm..
Just detta loppis är på en grusplan och då det dammar
ja då dammar det...Många glassar köper jag denna sommar


                                                 Juli
Solen fortsätter att skina även denna månad...
Vilken fantastiskt sommar det var...Vi hade inte regn
en ända gång,då vi stod ute...


I bland då vi orkade..åkte vi även på söndagen till ett
mega loppis utanför  Stockholm...
men minns att det var så otroligt hett
så man var helt orkeslös...


                                              Augusti
Vi har vattenfestival i stan och dottern prövar 
på att flyta på vattnet...
                                                
                                             September   
Uteloppissäsongen börjar lida mot sitt slut
och för att slippa oroa sig för vädret så börjar
vi nu att åka till Örebros loppis..Det är skönt att
slippa gå upp så tidigt och åka så långt....


                                                
Hösten är här och vi packar picknickkorgar och beger
oss ut i skog och mark...kantarellmackor är nu favoriten
om kvällarna...Nu börjar jag att tända mina doftljus och 
bara sitter i soffan och kurar under filten....


                                              Oktober
Oktober månad minns jag haha..var ju inte så längesen
den gästspelade här...Kylan började redan då...
Min dotter fyllde 12 år...Jag målade väldigt mycket denna månad...
                                                     
                                               November
 Min son fyller 15 år...Snön vräker ner och det är sååååå kallt...
                                                         
                                              December
Min stora vackra son åker iväg till Sälen för att arbeta
Han blir borta ända tills i April..Han fyller dessutom 24 år
Julstressen återkommer denna månad (ett år sen sist)
                                                  

Julafton kommer och likaså farmor och farfar..

Efter 2 år får de träffa sina barnbarn...
De bor i Kroatien och ska nu stanna ett tag.....
2011
Ett nytt år är här...
Jag hoppas ni följer med mig under detta År också
Jag vill passa på att tacka er alla som läst min blogg
Ett speciellt tack till er som lämnar söta kommentarer...


1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vilen härlig årkrönika.Den var kanonfin.Mycket fina bilder och massa fint ögongodis!!!!Ha en skön dag goa du.Varm Kram Rita ♥

Related Posts with Thumbnails