onsdag, november 03, 2010

Min fina gamla diskbänk...

                                   Hej alla underbara!
        Allt känns lite lättare idag...man har sina berg och dalar...
        Jag går här hemma och väntar på att min fina svarta
        divan soffa ska komma...men nu vilken dag som helst
        hoppas jag att den kommer...Så här hemma håller jag
        på att flytta runt och byta ut lite möbler...bara man ställer
       en grej på ett annat ställe kan ju förändra ett helt rum...
        Var nere i källaren idag och letade fram julsakerna
        Det står ju inte på innan första advent knackar på
        dörren...Jag hittade lite grejer jag glömt bort att
        jag hade...tänk vad man glömmer fort...ler...
         Eller förtränger jag det...hm...och det mesta man
       har där nere är väl mest skit...men just då man köpte
                det då var det något väldigt fint..
                                       

Min källare är överfylld med grejer...småsaker,stora saker
fönsterkarmar (som ska göras till speglar)
skåp (som ska målas klart någon dag)
Hamsterburar,vi har haft fler än 10 st de
senaste åren,dock inte samtidigt...
En provdocka,som jag skulle måla om,men det har ej blivit av än...
Gamla pidestaler,lampor osv...osv....
Sen har jag lådor från barndomen...
De kartongerna har jag nu staplat längst fram
för planen är att rensa ut dom och ta upp lite minnen
Jag ska visa er lite spännande saker jag fick vara med om då jag
växte upp...hoppas bara att det är i bra skick...

Hann med en film igår med dottern
Vi var nere på stan och såg Marmaduk
En jätte söt historia om en hund...
I dag har jag tvättat,städat och rensat i källaren...
Nu ska jag ta itu med att lägga in tvätten
i rätt garderob och hos rätt ägare...
Sköt om er

 

2 kommentarer:

Blommiga Karin sa...

Verkar som om du har en stor källare fylld av massor av roliga och fina fynd. Ser jättefint ut!
Ha det så bra!//Karin

Old and New Home sa...

Nu är jag tillbaks *Ler*

Gud vad du fejar, det är så en annan ligger i lä *fniss* Får ta och besöka din källare tror jag. Där är ju värsta loppisen verkar det som.

Hur har du haft det annars i veckan?

Kram på dig
Cattis

Related Posts with Thumbnails