torsdag, juni 24, 2010

Sockervadd,Sol och sommar
Hej på er alla sötingar...
Vi har precis kommit hem från Gröna Lund
Solen sken från en klarblå himmel hela dagen..
Vi åt världens godaste grill buffè
åt sockervadd och hade det helt underbart...
Så mysigt vi haft det idag..
Utsikten från Grönan är så vacker...
Vilken puls,vad mycket människor det finns där
Ett myller av folk,resturanger överallt....
Och vilka fina affärer,jag hann in i en i alla fall
En "shabby" affär i Gamla stan..
Jag köpte en plåtskylt,det fanns ganska mycket
man ville ha där...men efter dagens bravader
så var plånboken ganska tom på vägen hem..
Vilka vackra byggnader det finns i storstan..
Nog för att jag är uppväxt i Stockholm
men då tänkte man ju inte på sånt....
Man blir ju helt betagen av allt vackert...
På väg hem gick vi igenom Gamla stan
och förbi slottet...Vi tänkte åka upp då Viktoria
gifte sig.men det blev inte så (jag var på loppis)
Men nu gick vi där i fospåren av deras vackra brölopp
som man blev helt knäsvag av att se...
Jag kom hem från loppis och satt på tv
presis då de "nygifta"tu kom ut på balkongen 
och ja man blev tårögad att se dom tillsammans...
Nu stod vi på denna plats och tänkte tillbaka...
Och talet prins Daniel höll till sin vackra fru
ja det var så hjärtskärande vackert och så kärleksfullt...


 
Vaktavlösning vid slottet,,,Givakt.....
Beundransvärt att de orkar stå där och vakta slottet
i denna värme,timme ut och timme in...
Ok alla läsare..nu vill jag önska er alla 
          En Glad Midsommar

1 kommentar:

Blommiga Karin sa...

En härlig och somrig dag i Stockholm. Fortsatt trevlig helg!
MVH Karin

Related Posts with Thumbnails