onsdag, juni 16, 2010

Loppis,loppis och loppis igen

    Denna underbara bäck hade vi bakom vårt loppisbord igår ( tisdags)
Dagarna flyger iväg då barnen och jag är lediga
Och framför allt då det är sommar..
Är det för att vi ska uppskatta den så mycket mer...
Det är så underbart med alla dofter och grönska..
Som vi alla vet regnar det ju en del om sommaren
Och det med måtta då det kommer ner
i lördags morse då vi skulle till Uppsala
började det förstås att ösa ner...
Kollade in alla prognoser hit och dit....
Men icke sa nicke....
Panik! Vad skulle vi göra nu....
Vi ringde upp vårt loppis i Örebro och där fanns bord
över till oss,så det blev till att åka dit...
Det var nog ödet..
För det var sista dagen där för säsongen 
och hur mycket folk som helst
Vi hann vila ut oss lite ett par dagar
Sen var det dax igen och pröva ett nytt ute loppis
Jag har sån tur med en bekant som har rekommenderat
så många loppisar,runt om i  Sverige,hon är loppisproffs
så nu betar vi av en efter en...
Detta loppis ligger i Dalarnas län...
En liten dal med cafè,dansbanor och stora grönområden
Och en bäck som porlar genom dalen....
Vi fick en plats precis framför den....
Då när vi kom fram duggade det lite lätt...
Kyligt var det och pojkvännen hade stora förhoppningar
om vädret så han hade bara shorts och en t-shirt
Så jag skrattade mig igenom regnet då han sprang runt
omlindad i en filt ...lite som en indian....
Eftersom detta var första gången så var vi ute i god tid
Redan 09.00 på morgonen var vi där....
Sen kom det folk vartefter.men själva loppisförsäljningen
kom inte igång  innan 16.00
Under em började en orkester spela 
och det kom mer och mer folk....
Jätte,jätte mysigt,rena rama semestern
att få¨vistas där under hela dagen...
Trevliga människor och ingen som prutade.....
Jag passade på att hämta upp en stege i Sala på vägen hem
eller rättare sagt på landet där någonstans,,,,
Den här gången körde vi utan vår gps
vi glömde minneskortet hemma och fick försöka ändå
Eller som min kille säger...Det är bara att köra på...
Kör på säger vi till allt...många "interna" skämt
blir det mellan oss.....Nu är det onsdag em och dotter
och jag ska ner till stan och äta lunch.....
Många kramar till er så länge

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen .Hur i helskotta får allt detta plats i bilen haha har ni buss ??
Ni verkar haft det mysigt där i Dalarna . Skulle vara kanon kul att träffas ,kanske blir det på nån Loppis framöver .
Jag mejlar dig på den privata senare , Allt är så gott som OK nu . Kram

Related Posts with Thumbnails