måndag, april 26, 2010

Jag ligger inte på latsidan direkt...
Om någon nu trodde det...hehehe..
Har  nu äntligen fått kistan klar..den stora,tunga kistan...
Satt på texten i går...och finslipade på den nu på morgonen..
Nu finns den till försäljning..hoppas någon vill ha henne.
Vill inte släpa på henne då jag flyttar..
Vilket jag gör om 7 dagar...

Under helgen avverkade jag ett loppis..
En grillning,första för i år...gott var det...
Vi grillade marinerade kycklingfileèr,majs
paprika och vitlöksbröd.
Jag hade gjort en potatissallad 
med grekisk ost,tomater,sallad,gurka
mycket uppskattad...
H
Här skymtar ni låset som jag köpte på loppis..pojkvännen skruvade fast det och det passade..

Jag kör nu med taktiken...allt ska ner i bananlådorna.. 
Men tycker inte det minskar ändå..
Har nu fått för mig att jag ska måla mitt
köksbord,ska inte ha det kvar..
men tänkte att om jag målar det,kanske
någon annan vill ha det...
Så det tänkte jag hinna med också...

En sjukling har jag här hemma idag...
dottern har gått och blivit dunderförkyld.
Men det är ju alltid trevligt med lite sällskap...
Det värsta tycker jag är då man ska flytta
att rengöra spisen...fy  vad jobbigt och vilket skitgöra...
Fick nästan nackspärr då jag skulle rengöra under fläkten...
Men nu är där så rent...det luktar så ljuvligt då man rengör allt...
En härlig lukt...hm...tänk om det alltid kunde 
kännas så fräscht och rent..
Men dammråttorna kommer ganska snabbt tillbaks.
Överskåpet jag rengjorde för ett par veckor sen.
är redan fult av damm 
Så det blir till att torka igen!! 
Nu måste jag återgå till städningen...


                               Ha det nu bra allihop..
                   I morgon avslöjar jag vem som vinner halsbandet...
                   Pussar och kramar från mig
                               ♥♥♥

 

2 kommentarer:

minna sa...

ÅÅÅÅh vad fin kistan är skulle vilja köpa den men har inte råd just nu bajs......undrar vad du har mer i dina gömmor. Ha det bra massa kramar Minna

Sunnanvind sa...

Du är otroligt duktig, kistan blev kanonfin!

Ja det är så oändligt mycket att göra när man ska flytta, men det är ju värt det när man väl kommit på plats!

Jobbigt med alla dessa förkylningar som går just nu, jag är hemma från skolan idag jag. Man bollar ju liksom runt dom i familjen.

Ha en bra dag och håll humöret upp bland flyttkartongerna :)

Related Posts with Thumbnails