onsdag, januari 13, 2010

Snön och kylan håller sig envist kvar.
En riktig vargavinter har vi.
Sommaren känns så avlägset långt borta.
Men under de frusna grenarna finns det  liv.
Det gäller bara att uthärda...

Tänk att när man har mycket att göra hinner man med allt
När man har lite att göra,hinner man inte med någonting alls
Det känns lite som det sistnämda för mig just nu
Väntar ivrigt på besked om
när jag kan starta mitt nya projekt.
Jag är en sån människa som vill ha mycket
att stå i,mest hela tiden.
Jag är ingen soffpotatis direkt.


Om jag har en ledig dag sätter jag igång med 
något direkt.Som  en arbetskollega sa till mig
-Du hittar då alltid på att göra något..
Jag blir helt enkelt rastlös
av att inte göra något...


I dag har jag varit och tränat,
har börjat med det sen 2 månader tillbaks
Det märks redan att jag blivit starkare,
inte så mycket i midjan men på orken...
Så nu har jag ändå mer energi.
Det enda ororsmolnet är att jag har
så förbaskat ont i knäna.
Artros vet jag att jag har sen tidigare.
Men den här värken,den är inte av denna värld.


Var på rönken igår,så nu hoppas jag att
det verkligen syns på plåtarna
För jag är 46 och inte 76 haha...
Just nu tycket jag att jag är gammal
men om tio år tycker jag att jag var ung.
Jag har hållt fast vid en tanke jag hade
då jag var 14 år
Att jag skulle komma ihåg just det ögonblicket
hur det kändes att vara 14 år.
Det ögonblicket bleknar mer och mer
Det känns som en evighet sen man var 14,
men ibland känns det som om man är 14 igen,lika osäker...

Nu ska jag slutföra några målarprojekt och vänta in barnen
Jag önskar er alla  en trevlig kväll
Kramar

6 kommentarer:

Evas Bloppis sa...

Hejhej

Jisses vilka fina möbler .. Är de dina ?
Ja här är det rena sommarvärmen -14 grader bara ,och inne har tempen stigit något sen igår .
Gubben var i väg och köpte ett konvektor element haha som vi kan använda provisoriskt nere i vårt sovrum
Nu väntas en sista natt på jobbet
Kram Ewa

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

hej ewa...Nej om de ändå var mina
haha..men fina är det....

Du är väl hellre på jobbet än hemma i kylan...eller du och maken får väl hålla ångan uppe hahha..

Heja heja nu på jobbet
Kanske syns på lördag if yuo make it...kram

Evas Bloppis sa...

Haha ja om det ändå vore varmt på jobbet nänä , så bra har vi det inte .Värsta vintern på länge den här .
Jag har 5 skift kvar 3 förmiddagar i helgen och 2 em , så jag vet vad jag ska göra ;)
Textade för hand .min skrivare är trasig än så länge .Vet inte riktigt vad jag ska köpa för sort .beslutsångest .kallas det hehe

Ha en bra dag

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej ewa...för hand? Oj du är duktig...jag skulle bara darra,du vet när man inte får darra,då gör man det ju ändå mer.Har köpt en sekretär imorsw hos en gammal dam hehe slet upp pojkvännen...fan vad tung den var,gammal..Den ska jag väl ge mig på senare inder dagen.
Nu på väg och förhandla lite hehe..
Ha det bra vännen

Evas Bloppis sa...

Hejhej

Hur har du det ? Fullt upp inför Lördagen .
Kram

Evas Bloppis sa...

Åhh hur orkar du hehe ,känns igen .Snacka om billigt , gillar såna klipp .Hoppas det går bra för dig .Jag har ledigt i morgon men då ska jag å gubben hehe åka till nån Butik som säljer allt mellan himmel och jord .så få se vad man kommer hem med .Lite tråkigt i Falun att de ej säljer typ möbler .
Hörs i morrn kväll .Kram och ha en bra dag i morrn

Related Posts with Thumbnails