tisdag, januari 05, 2010

I dag blev jag som ett barn på nytt.
Vi var och åkte pulka och det var jätte roligt.
Vi flög ner för backen,jag åkte så fort att jag höll på att hamna i grillen,där folk stod och grillade korv....


Min pojkvän kom på en idè att om jag och dottern satt framför honom skulle han sitta på sin pulka bakom och hålla i våran pulka.
Så vi gjorde det...Men....pulkorna kom ur balans och vände åt andra hållet,så vi åkte baklänges ner nu i stället...
Gud vad jag skrek...ingenting såg vi,stanna pulkorna gick inte...
Jag var livrädd att dottern skulle skada sig,jag höll kramaktigt om henne....


Många tankar som flög runt i huvudet på färden ner,det vill jag lova....men kul var det...sen grillade vi korv och drack varm choklad med grädde.


Pojkvännen och jag

Visst var vintrarna vitare då man var barn...
Visst var somrarna varmare....
I dag var dagen precis som den var då man var barn
då vintern var vit...
puss på er/angela














4 kommentarer:

Evas Bloppis sa...

Pulka är ju skit kul att åka .tur att man har barnbarn :) Just nu håller jag på att slipa och måla diverse möbler .Men min tid räcker inte till .Min skrivare är fortfarande trasig .så jag ska försöka texta på frihand .haha få se hur det går

ha en bra dag
Kram Ewa

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

hej ewa...haha...ja precis snart får man vänta in barnbarnen så man har en ursäkt för att få åka...

Texta för hand,då gäller det att hålla tungan rätt i mun,,,hehe,,,
jag håller på för fullt oxå och målar,lite nya grejer,så kul..

kramar

MammaRebecca sa...

Ja en resa vore ju inte helt fel:)

Inka sa...

Hej, Angela!

Ja, du har så rätt: Vintern var vitare och somrarna grönare...när man var liten. Och så var det.
Fina åka-pulka-bilder. Det är såååå kuuuul.

Trevlig fortsättning på er.



Kram Inka

Related Posts with Thumbnails