torsdag, december 17, 2009



Snart är äntligen bordet klart!
 Min förra annons på ett textat bord till salu hörde många av sig till.
En av de första var en dam från Enköping
som kunde vänta på att jag skulle leta efter ett bord och texta ett till
henne.Det spelade ingen roll om det tog lite tid,
hon skulle i alla fall vänta på det.
Jag letade  länge efter ett liknande från annonsen till henne
till slut hittade jag ett som liknande bordet från
annonsen och nu är det då klart..


 Passade på att dokumentera hur det går till
då jag skrider till verket Först placeras bokstäverna ut en efter en,lägger ut för att kolla avstånd osv.
Just dessa bokstäver är utskrivna från nätet och utskurna
med en tapetserarkniv av min pojkvän (duktiga du)
Det som är bra då man skriver ut dom
är ju att man själv kan bestämma typsnitt,storlek och framför allt
vilka ord,texter man vill ha.

                
texten är på plats så målar jag ett tunt,tunt lager med vit
färg igen,då blir det en mer behaglig och antik look.
Sen ett lack på,sen är det klart


Benen på detta bord är så fina,eller hur?
Då ska jag bara maila damen så hon kan hämta sitt bord


Kram så länge
Stressa inte ihjäl er nu med alla julbestyr
                                          .

1 kommentar:

Evas Bloppis sa...

haha ja det är fullt upp .Nyss hemkommen från kalaset .Fick sitta i en svin kall buss på vägen hem .Värmen hade pajat Burrr !!!
Hade tänkt att måla lite nu i kväll .men med min tur så hade skrivaren pajat då min snälle sambo skulle fixa typsnitten . Tack för tippsen som du visar föressten . Lackar du hela bordet på ovansidan efteråt ?

Kram Ewa

Related Posts with Thumbnails