måndag, november 30, 2009


Loppis för hela slanten i helgen.
Vi var på detta Mega loppis i Solna utanför Stockholm.En jättestor sport hall hade de fått in över 300 hundra bord och hur mycket folk och saker som helst.Det fanns inte så mycket jagvar sugen på på,men ng fynt gjorde jag i alla fall.En skinnjacka från Vero Moda för 30 kr,har en sådan jacka men i brunt och har alltid velat ha en i svart och nu fick jag tag på en.Även en spikmatta för 50 kr fick jag tag på,har även velat ha en sån.Nu har jag prövat och legat på den och det är jätte skönt efteråt i alla fall,hahaa....


Mina "shabby" saker fanns det inte så mycket av.Tror inte storstadsborna har så mycket sånt hemma,de kör väl med mer moderna möbler.

Då är det lättare att hitta sånt på
landet.Nästa helg blir det loppis i Falun och då har jag stora förhoppningar om att hitta mycket av den varan där...

Fågelburen hittade jag efter mycket letande på loppis,likaså spegeln,den har jag redan börjat att måla på.
Jag har en annons ute på blocket om att jag vill köpa trästegar och innan helgen var det en mycket trevlig dam som ringde från Hässelby och hon hade 2 st stegar till salu.
Så efter lördagen försäljning åkte vi dit.
Det var inte så lätt att hitta dit,Gsp strejkade lite på den adress jag fått.Så jag fick ringa upp damen flera gånger och be om en närliggande gata och vi försökte att skriva in den istället....


Efter många om och men hittade vi en tvärgata  och jag ringde damen då vi närmade oss.
Nelly som damen hette berättade att hennes man skulle gå ner till vägen och vifta med en ficklampa,så vi skulle förstå att vi hittat rätt.Många skratt blev det då vi äntligen  träffades....


Vilka trevliga människor de var,så gulliga och trevliga,det var som om vi var gamla bekanta.Tanten tog med oss in och frågade vad vi var ute efter för saker.
Helt plötsligt sa hon att vi skulle följa med upp på vinden.
Det var en gammal stege som fälldes ner ned,med jätte smala trappsteg.När jag med darriga ben tog mina staplande steg upp mot vinden insåg jag att jag är ändå mer höjdrädd nu än vad jag varit tidigare.


Där uppe på vinden fanns gamla Emma fotöljer,julsaker,lampor osv.Sen fick vi gå en husrunda och se på deras hem.Om jag säger att de hade saker både högt och lågt ljuger jag inte."-Det här är hela vårt liv,sa Nelly till mig,då jag kommenterade detta.Paret var pensionärer och jag har aldrig sett så mycket grejer på ett och samma ställe i hela mitt liv...


3 stegar hade de att sälja till mig.En liten som jag tagit bild på,(ni ser den här på bloggen)den är jättefin då den har en större hylla uppepå.De andra var lite större,den största kunde vi inte få in i bilen,då blev det till att lägga den på taket.
Tur att pojkvännens elkablar kom till användning då *ler*.


Det tog tid att komma hem i det mörkret,jag var livrädd.Dimman låg så tjock att man såg inte mer än 5 meter framför bilen.


Jag känner mig lite trött efter helgen och här hemma står alla saker huller om buller.Första advent har också hunnit att passera,jag får se om jag orkar hänga upp en julgardin i köket under dagen...



Ha det bäst nu alla läsare/kram

2 kommentarer:

Evas Bloppis sa...

Vilken tur att du hittade jackan som du letat efter .och stegarna .Hoppas jag kan komma in till Falun i helgen det vore skoj .

Kram Ewa

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Ja hoppas du kommer....kram

Related Posts with Thumbnails