måndag, september 14, 2009


              Blommornas språk - blomspråk

Visste du att blommornas färg har en mening. Här nedan kan du se vad varje färg på blomman betyder.
Rosa blomma Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet

Vit blomma Jag tror på din renhet och jungfrulighet

Gul blomma Du är solen i mitt liv

Orange blomma Jag är din trogne vän

Mörkröd blomma Jag saknar dig så

Blå blomma Jag vill bli vid din sida intill döden

Röd blomma Jag räknar dagarna tills vi möts igen

Lila Blomma Jag önskar dig all lycka och välgång i livet

Bukett (röda, blå och vita blommor) Betyder ett frieri

 Vilken blomma vill du helst få ikväll?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej är det dina rosor har du gjort det där,,,intressant bloggg du har,, kommer att fortsätta följa den,,,,vill beröma dig för alla vackra saker,,,,mvh elin

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

hej elin...tack för dina fina ord...Du är så Välkommen hit till mig...kram

Anonym sa...

hejjj tänk snart kommer ja stå i kyrkan med en sån liknande bukett,,,ha ha,,,,im so nervos,,,,,

Related Posts with Thumbnails